Kleurplaten tot leven brengen in 3D



Maandag 9 januari heeft groep 6b kennisgemaakt met augmented reality en 3D.

De kinderen mochten elk een kleurplaat uitkiezen. Vervolgens mochten ze op deze kleurplaat hun creativiteit de vrije loop laten: blauwe bomen, paarse luchten en oranje-met-groene-bolletjes paarden…wat je maar wil! Zodra de kleurplaat klaar was mochten ze deze tot leven brengen op de iPad met de app 'Quiver'.

      IMG 6384

IMG 6383

Quiver (gratis beschikbaar voor zowel iOS als Android) maakt gebruik van augmented reality om de tekeningen uit het blad te doen springen. De app werkt met specifieke kleurplaten (met het logo van de app) die je op de website kan downloaden en dan afdrukken. Nadat de kinderen de kleurplaten hadden ingekleurd was het een kwestie van de app openen, de camera richten op de kleurplaat en de 2D-tekening werd een geanimeerd 3D-figuur: een dansend meisje, een haai die op vissen jaagt, een figuurtje dat voetbalt,…

Een mooie en leuke combinatie van ‘analoog’ en ‘digitaal’ om de mogelijkheden van augmented reality te ontdekken op de iPads. De kinderen waren er erg enthousiast over. Eén van de leerlingen heeft er een kort filmpje van gemaakt dat je hieronder kunt bekijken. Ook kunt u foto's bekijken van het werken in de klas via deze link.

IMG 64082

Wil je het thuis ook eens proberen? Dat kan! Wat heb je nodig om hiermee aan de slag te gaan?
- Een tablet met de app 'Quiver' (zie link hierboven)
- De kleurplaten, gedownload en uitgeprint van de site
- K
leurmateriaal

Veel teken- en tabletplezier!

 

Neem contact met ons op

Onderbouwlocatie
Margrietlaan 1, 7468 AN  Enter                
Tel. 0547 - 38 16 47

directie.detalenter@skot.nl

Bovenbouwlocatie
Dorpsstraat 129, 7468 CJ  Enter          
Tel. 0547 - 38 16 47