DSC 1622 bewerkt    DSC 1524 bewerkt
Voor meer foto's van onze schoolgebouwen klikt u op: http://www.detalenter.nl/foto-s

Op 1 augustus 2015 zijn de Jozefschool en de Mariaschool gefuseerd tot katholieke basisschool De Talenter. De Talenter is één school en bestaat uit twee locaties. Het gebouw van de voormalige Jozefschool is de onderbouwlocatie. Daar zijn de groepen 1 t/m 4 gehuisvest. De groepen 5 t/m 8 gaan naar het voormalige Mariaschool gebouw, de bovenbouwlocatie. Hemelsbreed liggen de locaties zo’n 300 meter uit elkaar. Op De Talenter zitten ongeveer 330 kinderen. We hebben vijftien groepen. Zeven groepen op de locatie van de onderbouw en acht groepen op de locatie van de bovenbouw. We hebben een continurooster en m.u.v. de groepen 1-2, zijn er geen combinatiegroepen. De gemiddelde groepsgrootte is 24 kinderen.

De onderbouwlocatie is gelegen in een woonwijk. Deze ligt aan een rustige weg. Tegenover de school ligt een gemeentelijke speelplaats. De school kan eventueel tijdens de gym gebruik maken van dit veld, inclusief speeltoestellen en half pipe.

De bovenbouwlocatie ligt midden in het centrum van Enter, naast de katholieke kerk aan de Dorpsstraat. Daar bevinden zich zowel winkels als woonhuizen. De ingang van de school bevindt zich aan een zijstraat van de Dorpsstraat. De kinderen kunnen op deze manier rustig en veilig het schoolterrein betreden.